Proud to Be Hottest

Proud to Be Hottest

Wednesday, January 13, 2010

. : . To ThoSe yg PUtuS CinTA : .

penat menunggu org 2 siap wt keje..tibe2 aku rs nk berkongsi ngn korang satu bende. aku pun x thu cm ne nk define bende 2. nak ckp puisi, rs cm pjg berjela2..nk ckp esei..rs cm luahan ht plk. ape2 pun aku terjumpe bnde ni time aku duk belek2 diari2 lame aku time skool dulu.bende ni aku tulis time aku tgh frust dulu.. x thu la mane aku cedok mende ni tp layan jela erk.....hehehehehe..

tajuk: episod cinta musim bunga

dalam episod cinta musim bunga, kita pernah melakar mimpi membina mahligai di puncak gunung. namun mimpi kita berkecai bak kaca terhempas ke lantai. berderai harapan ini melihat kau melangkah tanpa sebarang pesan buatku. lalu ku kutip satu persatu harapan nan berkecai. ku cantum kembali dengan cinta yang x pernah malap. biarpun kau x lagi menoleh ke arah ku. cukuplah bayangmu yg menjadi teman tatkala musim bunga kembali menjelma.
kehilanganmu memang meremuk redam hatiku. tapi aku yakin cinta sejati x kan mati. x kan pernah pudar warna2 dan serinya. cinta ini memberi aku kekuatan tanpa batasan. biar robek dan rabak ia akan ku jahit kembali. x kan ada sekelumit rasa pedih yang bakal memadam keutuhan cintaku..dulu..kini..dan selamanya.
Aku bukan pungguk yg merindukan bulan. huh..bulan yg dirindukanx kan jatuh ke riba. aku berpijak di bumi yang nyata, mencari cinta sejati biarpun sudahnya 5 episod cinta musim bunga berlalu. deretan kenangan sepanjang sepanjang 5 musim itu x pernah berkurang dlm ingatan. aku sekadar mengenang setiap keindahan yg x mungkin akan berulang. malah semakin lama ia semakin berkembang, memenuhi segenap ruang fikiran. cintaku x pernah pudar biarpun masa terus beredar.
Buatmu yg telah pergi dari hidup ini..kita mmg telah ditakdirkan x dapat bersama. namun aku sudah cukup bahagia dapat mengenalimu biarpun sekejap cuma. kenangan cinta musim bunga yang ku rasa bagai mengikat kita selama2nya. aku x akan memikirkan sampai pecah kepala mengapa kau pergi dari hidupku ini. aku x ingin mempersoalkannya. setiap orang punya hak untuk buat apa saja yg dirasakan benar, biarpun kadang2 ia bertentangan dgn org lain. soal cinta adalah peribadi. x ada paksaan.
aku x boleh memaksamu utk mencintaiku. kau juga x boleh paksa diri sendiri utk menyintai aku. biarpun kita telah mencuba sedaya upaya, namun trnyata cinta x dpt jua menyatukan kita berdua. ada sesuatu yg cukup aku banggakan..kita mmg x dpt bersama sebagai kekasih, tp aku merasakan dirimu sentiasa dekat denganku.
kita relakan saja perpisahan ini sebagai cenderamata terhadap pengorbanan cinta. kita relaikan saja ikatan yg x sekukuh mana ini, sebagai tanda bahawa antara kita pernah jatuh cinta. dan, kita kenang saja cinta musim bunga ini sebagai pengisi ruang hati yg telah kosong. mungkin siapa tahu, kekosongan ini x akan terbiar lama.


p/s: kalo aku dh jumpe pengganti itu..aku harap korang pun akan jumpe pengganti gak..satu hr nnt...

No comments:

Post a Comment