Proud to Be Hottest

Proud to Be Hottest

Saturday, April 16, 2011

. : .Homesick. : .


percaya x kalo aku ckp sepanjang 24 tahun aku hidup ni, aku x pernah rase homesick..hohoho..betul, korang..sampai aku x thu cm ne nak react ngn word homesick tu. sebenarnye..homesick tu cm ne erk?..xleh nak imagine ape die homesick tu..cm ne rasenye...hohoho..dasyat2..nanti kalo student aku tnye homesick tu cm ne..ternganga aku nak jawab..huhuhu.

aku selalu gak tgk member2 aku duk tulis kt status fb diorg..ckp diorg homesick..tp aku xleh nk menjiwai perkataan or situasi tu..cehceh. sebabnye, x pernah rase,kan..4 thun kt ukm..sekali pun xpernah homesick.even mase first day kt ukm dulu pun..setitis airmata pun aku x kuarkan..hebat x aku..kakakah

sebenarnye..aku ade reason nape x pernah rase homesick. actually..fmily aku dh latih aku dr kecik lg..biar jd kuat ckit..biar tahu berdikari. mane x nye..bile umur aku 10 tahun je..terus mak ayah aku hantar aku duk asrama. time tu..sek rendah aku ade asrama. name asrama tu asrama desa. so, start dari aku tahun 4 lg..aku dh duk asrama..balik rumah pun sebulan sekali. lps tu..bile sek menengah pun duk asrama lg. mmg dh dilatih cm tu..dats y la aku x pernah rase homesick. dh selalu sgt berjauhan. bagus gak diorg ajar aku cm tu..xdela aku duk menangis ingatkan rumah..huhu. bukan ape..myb mak ayah aku nak preparekan aku awal2..yela..mane thu kot2 nanti dpt posting jauh2..xkan asyik nak balik je kan. lebih2 lagi kalo kawen ngn orang jauh..jenuh ko nak balik tiap2 minggu...hohoho.

adik2 aku pun mendapat nasib yang same cm aku. awal2 lg dh kne duk jauh2. mak ayah aku p hantar duk asrama. mmg kiteorg x lekat kat rumah la..n aku rase its good for us.so, korang..nanti kalo dh ade anak..awal2 lg dh latih anak2 duk jauh2 ngn korang. bile die dh besar..die dh x asyik rase homesick lg. x homesick bukan bermakne kite langsung x ingat kat family tp kite leh control perasaan tu n x biarkan perasaan tu menguasai kite sampai xleh nak wt keje..betul x...:P


No comments:

Post a Comment